CZ Mapa stránek Zvětšit písmo
Tipy na výlet
Cyklistické výlety
Okruh přes Hrádeček a Bystřici

Mladé Buky železniční zastávka – po staré silnici přes ves ke kostelu sv. Kateřiny Alexandrijské – odbočka na Vlčice – serpentinami přes Hrádeček a zříceninu Břecštejna – rybníky v Pekle – Trutnov – odbočka na Žacléř – Bystřické údolí – Sklenářovický most – Antonínovo údolí – Mladé Buky železniční zastávka. Celkem cca 20 km. Nejníže 400 m nad mořem, nejvýše 500 m nad mořem.

U železnické zastávky v Mladých Bukách můžete zaparkovat auto. Na kole pak přejeďte hlavní silnici Trutnov – Svoboda nad Úpou, odbočte vpravo a pokračujte po staré silnici vedoucí vesnicí směrem k horám. U základní školy vyjeďte na obloukový betonový mostek a kolem fary vystoupejte ke kostelu. Průčelí fary zdobí barokní socha madony s Ježíškem. Kostel sv. Kateřiny Alexandrijské je jednolodní, s věží postavenou mimo hlavní budovu. Pokračujte kolem hřbitova s několika pěknými secesními hrobkami po hlavní silnici směrem na Vrchlabí, na vršku stoupání odbočte vlevo na méně frekventovanou komunikaci. Kolem golfového hřiště ještě stoupejte alejí a klikatými serpentinami se spustíte strmě dolů. Zhruba v polovině klesání se podle žluté turistické značené cesty můžete dostat ke zřícenině hradu Brečštejn (je asi 150 metrů po žluté TZC mimo asfaltovou silničku) stojící na slepencové skále cihlové barvy permokarbonského stáří.. Po jeho prohlídce dále klesejte až na křižovatku, kde odbočíte vlevo a kolem rybníků a zahrádkářské kolonie se blížíme k Trutnovu. U posledního rybníka je autokemp Peklo a hospoda, kde uspokojí vaše pivní chutě. U benzinové stanice Robin Oil podjedete hlavní silnici a na křižovatce odbočíte vlevo a pokračujeme přes most přes řeku Úpu kolem znamenité hospody U Kousala, která překvapí dlouhým jídelním lístkem se zajímavými cenami. Posilněni kvalitní krmí minete odbočky vlevo do Mladých Buků i na výpadovku do Pece pod Sněžkou a ubíráte se dále ku městu Žacléři. Před železničním přejezdem odbočíte vlevo a pokračujete za závoru po úzké silničce podél Zlatého potoka. Po dvou kilometrech se asfalt z cesty ztratí a nahradí jej zemní povrch. Někoho možná zaskočí úzký mostek vedle mělkého brodu, který v době letních veder přijde vyloženě vhod. Stoupáte do mírného kopce Bystřickým údolím ke zchátralé bystřické kapličce a dále směrem do Sklenářovic, kde stojí pěkný prastarý Sklenářovický most. Po krátkém výšvihu narazíte na asfaltku, turistickou mapu a lavičku. Odbočíme–li vlevo vám zbývá asi 1,5 km zpět k železniční zastávce v Mladých Bukách.